Saturday, April 5, 2014

افسر قرنطینه از ساعت 1 تا 3 اینجا قرارداد داره و نشسته. باید برید توی انبار پس کفشتون باید روش بسته


خیلی زوده که از حس و حال شهری که دارم توش زندگی میکنم بگم. برای گفتن از خوبی هاش و بدی هاش هم هنوز خیلی زوده. شاید فقط بتونم بگم هواش فوق العاده تمیزه سرسبزه و آروم.
راجع به اینکه چه وسایلی رو از ایران فریت کنیم و چطور اینکارو از ایران هماهنگ کنیم مطالب خیلی زیادی میشه پیدا کرد. میگرنت هلپ مهندس ارنست مهاجرت نامه و کوروش کبیر راجع به این مطلب خوب و عالی نوشتن. کوروش کبیر و مهاجرت نامه جلوتر اومدن و از ترخیص هم نوشتن. اینکه چطور باید بار رو به گمرک استرالیا اظهار کرد و چطور اونو ترخیص کرد. اما مهاجرت نامه از سیدنی ارسال شده و کوروش کبیر هم اگرچه بریزبنی بوده اما با اتحاد بارشو آورده. البته مطالبش به من کلی کمک کرد ولی ظاهرا جای مطالب آوردن بار با هواپیمایی امارات به بریزبن هنوز خالیه و من این جای خالی رو به شدت حس کردم و در واقع امر یه روز تموم گرفتار گرفتن بار و آوردنش به خونه شدم که البته تجربه بامزه ای بود و نوشتنش old fashioned iron هم خالی از لطف نیست.
اول اینکه سخت گیریهایی توی گمرک ایران در جریانه و ارسال بار بعد از پرواز مسافر به شدت ممنوع شده! بنابراین شما حداکثر یکی دو روز قبل از پرواز که بارتون رو تحویل بدید تقریبا همزمان با خودتون old fashioned iron یا حداکثر دو روز بعد میرسه و شما یک هفته تقویمی زمان انبارداری رایگان دارید. اگه توی این یک هفته خونه پیدا کردید که هیچ وگرنه استرس اینکه این بارو کجا ببرم و چه خاکی توی سرش بریزم هوار میشه روی سرتون.
دوم اینکه شرکتی که با باربری امارات کار میکنه اسمش هست Toll Dnata فکر کنم توی سیدنی هم همین شرکت بوده علیرضا نوشته بود. محل این شرکت جایی ست بسیار خوش دست اگه خودتون با ماشین برین و جایی است بسیار پرت اگه ماشین نداشته باشین. توی خیابون Chloris منطقه Eagle Farm كه اگه با گوگل مپ نگاه کنید میشه جایی درست بین ترمینال پروازهای بین المللی و محلی فرودگاه بریزبن. البته به ترمینال پروازهای محلی (Domestic) بسی نزدیکتره دقیقا 1045 متر! خب بارتون که رسید اینا بهتون زنگ میزنن و میگن تشریف بیارید بارتون رو ببرید. طبق قرارداد این شرکت بازرس AQIS هر روز از ساعت 1 تا 3 بعدازظهر توی دفتر باربری هست. خانم آماندا از شرکت باربری به من تاکید کرد برای انجام کارهای اداری (Paper work) قبل از 12 و ربع اینجا باش. من در واقع 11 اونجا بودم و کاش زودتر میرفتم. چون دسترسی با اتوبوس و پای پیاده زمان بیشتری میخواد. البته اگه اهل تاکسی گرفتن هستین که همون 12 خوبه. با قطار میشه رفت ترمینال محلی و بعد پیاده از کنار مسیر پارکینگ برگشت به سمت خیابون کلوریس. تابلوی تل دناتا معلومه.
شرکت باربری چند برگه کاغذ میده دستتون و میگه تشریف ببرید ساختمان گمرک (Customs). اگه یادش رفت شما بهش بگین یه کروکی هم بهتون بده. ساختمان گمرک و قرنطینه توی منطقه ای هست به نام Airport village که بعد از ترمینال بین المللی به سمت شهره. بهترین راه اینه که پیاده برگریدن ترمینال old fashioned iron محلی و بعد با اتوبوسهایی که نارنجی هستن و کورش کبیر کشف کرده برین Airport village. کرایه این اتوبوس 5 دلاره ولی وقتی مدارک رو دست من دید چیزی ازم نگرفت شاید هم تصادفی بود نمیدونم. این اتوبوس اول میره ترمینال بین المللی old fashioned iron و بعد مزرعه فرودگاه. ایستگاه آخر بسیار نزدیک به ساختمان گمرکه. توی این ایستگاه اتوبوس هایی که به سمت شهر میرن هم توقف دارن.
جونم براتون بگه که توی ساختمون گمرک اول از دستگاه یه شماره میگیرید برای امور گمرکی. افسر مربوطه یه فرم اظهار نامه بهتون میده شبیه همون که توی هواپیما پر کردید. راهنمایی های دوستانی که گفتم خصوصا مهاجرتنامه مفیده و مطلب دیگه ای باقی نمیمونه. پاسپورت و یه مدرک دیگه ازتون میخواد برای 100 امتیاز شناسایی که میتونه گواهینامه بین المللی باشه. از من ترجمه رسمی گواهینامه رو به سختی قبول کرد و مجبور شدم مهر وزارت خارجه رو بهش توضیح بدم. میرید میشینید فرم رو پر میکنید و برمیگردونید. اگه توی بارتون خوراکی یا سایر موارد قرنطینه ای رو داشته باشید میگه شما نیاز به بازرسی دارید برید یه شماره برای قرنطینه بگیرید. دوباره از دستگاه یه شماره برای AQIS ميگیرید و منتظر میشید. اگه تا قبل از ساعت 2 باشه که مشکلی نخواهد بود و هزینه تون رو بهتون میگه و بعد از پرداخت برمیگردید خدمت تل دناتا. برای 400 کیلو باری که من داشتم هزینه بازرس شد 105 دلار.
برای برگشتن باید برید همون ایستگاهی که پیاده شدید. صبر کنید اتوبوس نارنجی بیاد. یه وقت سوار اتوبوس شهری نشید. اتوبوس نارنجی اول میره ترمینال بین المللی و بعد محلی. از محلی پیاده تشریف ببرید. راهو که بلدید
افسر قرنطینه از ساعت 1 تا 3 اینجا قرارداد داره و نشسته. باید برید توی انبار پس کفشتون باید روش بسته باشه و صندل نباشه. باید بارتون رو باز کنید پس باید قیچی و چاقو همراه داشته باشید. افسر لیست بسته بندی تون رو میبینه و بعضی بسته ها رو باز میکنه بعضی ها رو نه. گردوی درجه یک مارو دور ریخت و به چیز دیگه ای دست نزد. خوراکی ها توی یه جا متمرکز باشه خیلی راحت ترید. سایر موارد ممنوعه هم پیش هم باشن بهتره خب.
تل دناتا برای حمل بارتون میتونه ماکسی تاکسی بگیره. حدود قیمت حمل بار 300 تا 400 کیلو تا مناطق مرکزی شهر 100 دلاره. اما اگه مثل من بارتون به سمت 400 کیلو رفت و کارتن های بزرگ هم توش بود باید وانت یا کامیونت بگیرید. بعضی دوستان خودشون وانت اجاره کرده بودن که خب ممکنه کارت اعتباری بخواد که من نداشتم. راستش حوصله مشکلات رانندگی از سمت چپ رو هم نداشتم. از شانس ما شده بود بعد ازظهر جمعه و میگفتن به دلیل تعطیل بودن فردا همه شرکتهای old fashioned iron بزرگ باربری old fashioned iron وانتهاشون قبلا رزرو شده و تقریبا سه جای معتبر زنگ زدن و همین جواب رو شنیدن. یکی شون مثلا باربری Direct couriers بود که وانت نداشت. خلاصه من یه شرکت دیگه رو همینطور که علاف بودم با راهنمایی یه نفر دیگه پیدا کردم به اسم ASAP Couriers كه ماشين داشت و بعد از یه

MORE



No comments:

Post a Comment